Днес по един от каналите Кака Лара бе направила репортаж за невъзможните условия на придвижване на майките с детски колички в един столичен квартал. Всеки, който се е сблъсквал с този проблем, знае, че наистина е неприятен. Независимо, че изглежда понякога маловажен.
Весела Христова
Как обаче са се придвижвали майките преди години. А преди векове?
На този интересен въпрос намерих отговор в един забележителен сайт .
Като изобретател на детската количка се приема Уилям Кент, който всъщност бил ...ландшафтен дизайнер.
През 1733 конструирал и декорирал количка за децата на един английски благородник. В семейството имало шест деца и проблемът с придвижването им бил болезнен.
Изобретението на Кент станало популярно сред висшите социални слоеве. Количките му били много скъпи и представлявали истинско произведение на изкуството - украсени със символични фигури и орнаменти. Някои от тях са попаднали в съвременните музеи:
В продължение на век детската количка била предмет само за богатите. По- нисшите съсловие не можели да си позволят такъв разкош.
Обикновено количките били с три колела. Децата седели в тях и ги теглели.
В края на 19 век конструкцията се променила и започнали да бутат количките напред, а не да ги теглят. Някои имали и дръжки от двете страни.
В края на 19 век конструкцията се променила и започнали да бутат количките напред, а не да ги теглят. Някои имали и дръжки от двете страни.
Други представлявали комбинация от количка и проходилка
През 1889 Уилям Ричардсън патентовал количка, в която можело да се сменя положението на детето спрямо возещия. Изобретателят премахнал и оста между колелата, с което увеличил маневреността на превозното средство.
Първата фабрика за производство на детски колички- Silver Cross, отворила врати през 1877 в Англия. Оттогава те престанали да бъдат атрибут на висшето съсловие и бързо се разпространили в Европа и Северна Америка.
Весела Христова
Страхотна статия!
ОтговорИзтриване☺,☺!
Изтриване